ВХОД ЗА РЕГИСТРИРАНИ
Нова Регистрация
Забравена парола

Имате трудности или въпроси?
office@izkustva.net
02/ 943 47 24, 02/ 943 47 85
Искате да поръчате
учебник на хартиен носител?
Свържете се с нас!
Е-УЧЕБНИК ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 3. КЛАС

ЕЛЕКТРОНЕН УЧЕБНИК
ПО КОМПЮТЪРНО МОДЕЛИРАНЕ ЗА 3. КЛАС

Авторски колектив: проф. Румяна Папанчева, доц. Красимира Димитрова, Тодорка Глушкова

Редактор на издателството: Ясена Христова

Художник и графичен дизайн: Кристина Иванова

Дизайн на е-учебника: „Изкуства“ ЕООД

ISBN: ...

Анотация

Учебникът по Компютърно моделиране за 3. клас има за цел да обезпечи работата на учителя и учениците с цел овладяване на начални знания, умения и отношения, свързани с изграждане на дигитална грамотност на учениците чрез създаване на компютърни модели на познати обекти, процеси и явления и експериментиране с тях.

Учебното съдържание е структурирано в съответствие с учебната програма по предмета Компютърно моделиране за 3. клас (общообразователна подготовка), одобрена от МОН. Разработени са темите: дигитални устройства; управление на дигитална идентичност; конструиране на последователни действия; конструиране на повтарящи се действия; визуална среда за програмиране; работа с текст и звук във визуална среда; в света на анимацията.

В първата част от курса учениците работят в средата code.org, както и по разнообразни задачи с предметни и хартиени дидактични материали за формиране на алгоритмично мислене. Във втората част на обучението учениците се запознават със средата за визуално програмиране Scratch, където прилагат на практика получените знания при създаването на компютърни проекти. Платформите code.org и scratch.mit.edu са свободни за използване и са наложени технологии в световен план за формиране на алгоритмично мислене в ранна възраст.

Работата на учителя е обезпечена с примерно годишно разпределение, готови ресурси в електронен вид, с дидактични материали, книга за учителя и електронен учебник.

Книгата за учителя включва подробни разработки за всеки урок. В първата част на разработката са обяснени основни понятия и концепции, а във втората част е предложена методическа разработка на урока, която е придружена с всички нужни файлове в електронен вид – демонстрационни файлове, примерни разработки и др.

Към учебника е разработен електронен учебник, който предлага богати нагледни материали и интерактивни задачи. Е-учебникът може да се използва с интерактивна дъска и предлага инструменти за водене на бележки, преместване на обекти, възпроизвеждане на звук, оцветяване и др. За учениците са разработени работни файлове. Учителят трябва да създаде удобна работна среда в компютърния кабинет според конкретните условия и оборудване в училище. Всички електронни ресурси са достъпни през сайта на издателството за е-съдържание izkustva.bg.

В хода на обучението по Компютърно моделиране учениците ще формират алгоритмично мислене и начални знания и умения по програмиране с лекота, работейки по интересни задачи под формата на игри и индивидуални и екипни проекти.

Авторите пожелават ползотворна работа на учителя и с удоволствие ще приемат коментари и предложения за подобрение на проекта на адрес: compmodelirane@izkustva.bg

За авторите

Проф. Румяна Папанчева е ръководител на катедра „Педагогика и методика на обучението“, Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Бургас. Автор е на множество научни публикации и на учебници и помагала за средното училище.

Доц. Красимира Димитрова е преподавател в катедра „Педагогика и методика на обучението“, Университет „Проф. д-р Асен Златаров“, гр. Бургас. Автор е на множество научни публикации и на учебници и помагала за средното училище.

Гл. ас. д-р Тодорка Глушкова е преподавател във Факултет по математика и информатика, Катедра „Компютърни технологии“ на ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ „ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ“.